Whatsapp kan voor bedrijven heel handig zijn om te gebruiken. Op deze manier kun je makkelijk in contact staan met je klanten. Hieronder vind je de vier handigste toepassingen voor zakelijk gebruik.
Toevoegen Whatsapp-knop
Door het toevoegen van een Whatsapp deelknop geef je bezoekers de mogelijkheid om de pagina via Whatsapp te delen. Doit is wel een passieve manier van Whatsapp inzetten want gebruikers doen het werk en jij hoeft verder niets te doen. Met met deze WhatsApp deelknop kunnen bezoekers productpagina’s of artikelen op je website of in je app direct delen met hun vrienden en bekenden. De meeste sites hanteren al langer deelknoppen om pagina’s snel te delen op Facebook, Twitter en LinkedIn. Voeg daar nu Whatsapp aan toe.
Groespgesprek
In een groepsgesprek zitten mensen die ook elkaar nummer kunnen zien. Dit kan handig zijn voor een overleg waarbij de mensen elkaar kennen of elkaar mogen leren kennen. Voor een gesprek met je klanten lijkt dit niet de beste oplossing. Daarvoor kun je beter een verzendlijst maken.
Deze optie kun je goed uitvoeren via de web versie van Whatsapp.
Verzendlijst
Maak een verzendlijst aan met al jouw bekenden klanten/bezoekers. Met een verzendlijst stuur je ieder afzonderlijk een bericht. Het voordeel is wel dat je dit bericht maar één keer hoeft te maken. Op deze manier is het dus mogelijk om veel mensen in één keer te bereiken. Wel moeten de mensen jou in hun telefoonboek hebben staan. Je kunt zeggen dat ze zich via een app aan +3161234567890 (vul jouw nummer in) kunnen aanmelden. Als ze jouw een bericht willen sturen moeten ze je al toevoegen aan hun adresboek. Je kunt in een bevestiging noemen dat het belangrijk is dat je in hun telefoonboek blijft staan.
Deze optie kun je goed uitvoeren via de web versie van Whatsapp.
Helpdesk via Whatsapp
Je kunt gebruikers ook contact met je laten opnemen via Whatsapp. Dit is heel laagdrempelig voor de meeste en kan dus goed gebruikt worden. Dit kun je doen door jouw (Whatsapp)nummer op je site te zetten en te zeggen wanneer je bereikbaar bent (bijvoorbeeld tijdens kantooruren). Geef ook aan hoe snel mensen een reactie kunnen verwachten (binnen een uur/dag). Anders sturen ze dertig keer het bericht omdat ze nog niets gehoord hebben.
Ook deze optie kun je goed uitvoeren via de web versie van Whatsapp